Monday, April 13, 2015

15 Tahun



Satu perkara yang obvious dekat blog aku iaitu nama blog. Kucings.


sejak aku 9 tahun, sampai sekarang 24 tahun, dah 15 tahun keluarga aku hidup dengan kucing. Dari seekor, sampai jadi berpuluh ekor. Dari tak ada sangkar, sampai ada 3 sangkar sekarang. Obviously, anything can happen in 15 years. 15 tahun, bro. Lama tu.


Few weeks ago, aku dapat whatsapp dari adik beradik menyatakan bahawa ada pihak yang datang ke rumah untuk periksa kucing yang ada dekat rumah. What I meant by periksa is, dia datang untuk beritahu yang we aren't supposed to have that much cats. 

Aku tak tahu sama ada itu memang peraturan dia atau ada hamba Allah yang mengadu yang mereka terganggu dengan kucing-kucing kami, which I bet memang tak menganggu langsung. Depa bukan menyalak pun :/

But, who knows? It might be. 

What else can we do bila dah dapat amaran sebegitu rupa? Kami kena clearkan kucing-kucing kami kerana pihak itu akan periksa (lagi) dari masa ke semasa. 

Sedih.

Sedih bila terpaksa dengar kucing yang kami bagi dekat orang mengiau kuat sebab bertukar tuan. Sedih bila tengok mak kucing tu (yang juga terpaksa kami bagi orang) dok cari-cari mana bunyi mengiau yang kuat tu. And today, sedih bila aku sendiri terpaksa hantar satu sangkar kucing ke tempat peliharaan kucing T____T 

....dan tengok diorang duduk diam takut sebab tak biasa dengan tempat baru :( 

i love cats so much. it runs in my family. 

Aku percaya semua yang jadi ada hikmah. It must be :')
dan ada sebab kenapa nama blog aku Kucings.


semoga mereka bahagia dengan tuan baru, kawan baru dan tempat baru. 



3 comments:

bukankosong said...

:(

Anasyg said...

anep, masuk blog ni> sedih lah, baca 2 entr sedih pasal kucing. hmmmm
entry: http://farhannasaadon.blogspot.com/2015/04/sebuah-cerita-tentang-kucing.html

Jenny Pa-un said...

sama la kita, rumah penuh dengan kucing..