Friday, June 20, 2014

Movie Review [Edge of Tomorrow]

Hai.

Sejak dua menjak ni rajin pula buat review movie. Sebab apa? Sebab takde entry menarik lain yang nak dipost kan. nanti kalau post pasal hal peribadi, orang menyampah pula kan? eh tapi apa aku kisah? ok cuti ni aku akan update blog macam tulis diari. 

Baiklah.

Pertama sekali, Edge of Tomorrow (EOT) ni memang awesome dan rare, bagi aku lah sebab aku yang tengok dan aku yang tulis review dalam blog aku sendiri. jadi, aku nak cakap yang mmg cerita tu awesome sebab walaupun scene dia berulang-ulang, namun masih mampu mengekalkan momentum cerita. ha macam tu.

cerita ni mengisahkan tentang seorang officer yang ditugaskan dalam satu misi perang - Cage (TomCruise). perang tu adalah antara manusia dan juga mimik (alien yang nokharom banyak dan dia macam besi-besi sikit) 

jadi, pada hari kejadian, Cage ni dia macam blur untuk berperang sebab dia memang tak pernah training untuk berperang. at one point, dia sacrifice diri dia dengan guna bom untuk bunuh mimik tu, dan TADAAAAA....dia dapat 'reset' that particular day because of darah mimik yang masuk dalam badan dia. haa menarik tak menarik tak?

okay, itu konsep utama cerita EOT ni. sepanjang perjalanan cerita, dia akan ada plot lain sampailah ke klimaks cerita. nak tahu apa plot cerita yang lain? nak tahu berapa banyak kali dia dapat 'reset' hari perang tu? nak tahu apa klimaks? pergilah menonton! 8)

rating: 9/10. 
1 point hilang sebab Tom Cruise dengan Emily Blunt ada scene menceceh dan buang masa yadaa yadaa. tapi aku rasa itu sebab Tom Cruise nak spend masa dengan perempuan tu kot sbb dia dah lalui benda tu sebelum 'reset' hari tersebut. 

lantaklah macam pening je review aku ni. KBAI . 


No comments: