Wednesday, August 7, 2013

Review - The Conjuring

selamat satu-hari-lagi nak raya .

jadi , semalam saya menonton The Conjuring secara online di SINI dengan subtitles cina -.- tweet , status  yang bersepah-sepah membuatkan jiwa raga saya meroyan-royan untuk menonton cerita yang dikatakan seram bakhang

tajuk dah jelas , mari kita mulakan dengan sinopsis !

THE CONJURING - Sinopsis .

***secara ringkasnya , cerita ni berkaitan dengan laki bini yang ada 5 orang anak , berpindah ke sebuah farmhouse yang ada ruang bawah tanah di mana ruang bawah tanah tu pernah jadi tempat pembunuhan dua orang yang dibunuh oleh mak sendiri . pastu mula lah kena kacau , ada lebam sana sini , panggil orang yang pakar , yadaa yadaa .


THE CONJURING - Personal Review

***secara ringkasnya , cerita ni erm ermm je . cuma aku suka idea penambahan watak isteri Ed yang boleh nampak hantu dan boleh nampak/rasa apa yang orang tu pernah lalui dengan hanya pegang dia . aku tak nampak apa kaitan patung Anabelle dalam balang kaca tu dengan keseluruhan cerita . cerita ni jugak kebetulan , perempuan tu ada 5 orang anak perempuan .

apa jadi kalau perempuan tu ada anak lelaki yang pesen main ragbi wakil negara badan serupa Thor . mampu tak mak dia nak bunuh ? wakakakaka

lepas tu , aku suka design rumah tu yang bersambung-sambung dan tak beranai-anai . hehehe .

rating seram dia aku bagi 3/5 .




1 comment:

Nadzirah Yahya said...

hahaha ... kalau semua young boy ... mesti dah jadi kes perang ni .. :3