Monday, September 10, 2012

Kacang Tumbuk

Assalamualaikum dah selamat hari raya .

baiklah , kejadian ni berlaku kira kira 12 tahun lepas . masa tu aku kecik lagi , comel-comel lagi . malam , lebih kurang pukul 8 ke 9 camtu lah , aku dengan akak aku pergi kedai . dia nak beli apa ntah aku pun lupa . so , kami pun menuju ke kedai , berjalan kaki .

oh kejap ! sebelum pergi tu , mak aku ada pesan suruh beli kacang . aku kan comel lagi (baca=kecik) , so aku anggap pesanan tu ditujukan kepada akak aku . so , kami pun berjalan menuju ke kedai .


************************


setibanya di kedai .

akak aku : dik , beli kacang yang mak suruh tu . akak nak pergi kedai sebelah jap . (kecik kecik panggil akak , dah besar guna aku kau je , boleh ? )

aku : oh ? haa okay .

jadi , akak aku berlalu ke kedai sebelah . aku pun masuk kedai .

aku : kacang ..kacang ..kacang ..kacang .. 

so ! untuk memudahkan kerja mencari kacang , aku pergi kat kaunter , tanya dia .

aku : kak , nak kacang .

akak kaunter : kacang apa dik ?

aku : kacang .. nak satu . *bayangkanlah aku innocent gila masa tu mintak kacang -.-

akak kaunter : yelah kacang apa ? kacang tanah ? kacang rebus ?

aku : kacang lah . kacang .

akak kaunter : ok takpe . adik bagi akak number telefon rumah , akak call .

aku : 23134**

jadi , akak tu pun call . boleh bayangkan ? dia call rumah , nak tanya , kacang apa yang suruh dibeli -____-
dijadikan cerita , akak aku kembali dari kedai sebelah .

akak aku : mana kacang ?

aku : *juihkan bibir kat akak kaunter yang tengah telefon*

akak aku : apa ?

aku : dia tengah telefon rumah .

akak aku : -________-

akak kaunter : oh adikkk .. mak adik nak kacang tumbuk lah . 

aku : okay ..




**************************

balik rumah , aku kena bahan . blergh ! tu lah , suruh lagi budak kecik comel beli kacang . legend tak aku bagi nombor telefon rumah kat orang kedai , tanya nak beli apa . HAHAHA k .



2 comments:

bukankosong said...

kah kah kah

chumil giler

Siti Yasmin said...

haha. Disebabkan kacang tumbok je