Wednesday, July 11, 2012

Rokok .

Assalamualaikum .

bukan nak cerita pasal apa kandungan rokok ke , rokok hidup ke , bukan . aku ada satu cerita pasal rokok .nak baca silakan , insyaAllah ada iktibar yang tersurat . gitchew !

cerita ini terjadi di suatu petang , nak dekat jam 7 . emak sedang mengendalikan kelas mengaji , ayah duduk santai di tepi sambil merokok , aku ? na na na na nadaaa cintaaaaa . 

sedang asyik menonton nada cinta , aku terdengar perbualan mak dengan anak muridnya . ayah dah berlalu ke dapur nak buat air panas .


********************

anak murid : ustazah , asap rokok busuk ! 


ustazah : memang la busuk ! takkan wangi pulak ? 


anak murid : saya tak boleh bau ! ada racun !


ustazah : kalau ada racun dah lama pakcik kau tu sakit .


anak murid : bapak saya sakit jantung , hisap rokok banyakkkkkkkkkk ustazah .


**********************

aku gelak . point taken :)

1 comment: