Thursday, June 28, 2012

Hari Ibu ? bontot kau -.-

Assalamualaikum .

Al kisah , benda ni jadi masa hari ibu . kira-kira sebulan lepas lah -..- aku tak draft pun benda ni , cuma aku rasa baru nak update . gasak !

sebagai mukadimah , aku memang sejak comel-comel dulu panggil mak aku , 'mak' . takde nye ummi ke mama ke mami ke ibu mother mom mek muk atau lain lain lagi . memang 'mak' forever .

nak dijadikan cerita , hari ahad tu aku teman mak aku pergi mydin nak beli ikan . masa tu berdua je takde orang lain . ala beli ikan je pun bukan beli sofa . masa dalam perjalanan menuju ke mydin tu , aku dengan mak biarkan je suara deejay dari corong radio memecah kesunyian antara kami -___-"

masa gigih aku kerah keringat pusing stereng , boleh pulak deejay tu cakap pasal hari ibu . memang jilake lah kan kalau buat sesiapa yang belum wish tu dia kene perli , walaupun dari deejay radio -.-

****************

mak : kau bila nak wish mak hari ibu ?

aku : ..................

mak : kau memang tak ingat apa-apa pasal mak .. 

aku : mak kalau anep tak ingat mak , takde la anep bawak mak beli ikan ni (dalam hati la tapi)

pastu aku teringat Jep Sepah pernah kata dia tak wish hari ibu sebab dia panggil mak dia , 'mak' . bukan ibu . kau tengok pengaruh tv kadang-kadang boleh selamatkan kita dlm certain keadaan .

aku : ala mak .. anep bukan panggil mak , 'ibu' . mcm tak sesuai la wish hari ibu . LOL

mak : bontot kau .

maka kami pun sampai kat mydin .

**********************

" ayah dan ibu - itu lah permulaan kita . dapat melihat bulan dan matahari "



4 comments:

Syakir Rahman said...

erk...apakah...ahahaha...

cik najihah said...

boleh pulak mcm tu ye

QasehCinta EkmalYana said...

hehehe,,,gelak baca..

n SUKA BTOL HEADER.....^_^
nice sgt...

the typewritor said...

haha..kan dah kena sejibik