Sunday, April 29, 2012

Perbezaan Air Mineral dan Air Minuman

Salamullahialaikum .

over tak tajuk entri aku ? tapi kalau aku tulis 'apakah perbezaan antara air mineral dan juga air minuman , sama-sama kita saksikan' lagi over aku rasa --'

ilham untuk menulis entri ni aku dapat bila mak aku bawak balik air botol dari majlis apa aku tak tahu . 


********************

"mak . nak air botol tu ."

*gulp gulp gulp gelegek gelegek gulp gelegek* - comel tak bunyi ai minum air ? :') comel kan comel kan ? 

"asal tak sedap ni ? bluekk ."

"bukan air mineral memang la tak sedap." tiba-tiba akak aku yang tengah mengandung bersuara . perlu okeh sebut yang tengah mengandung sebab ai nak dapat anak buah baru :') mintak mintak kembar 3 . ok lari topik .

lepas tu aku pun tengok label botol tu . 

"haah laa bukan air mineral ." lalu aku mencampakkan botol itu sejauh mungkin . tipu je >.<


********************


teruja tak nak tahu info seterusnya ? bersedia ?

AIR MINERAL - penutupnya berwarna biru/hijau selain putih . diperoleh dari bawah tanah , dipam naik dan akan menjalani proses penyulingan , kemudian di botolkan .

tadaaaa ! siap dah air mineral :D


AIR MINUMAN - penutupnya berwarna putih . air paip yang ditadah lepas tu terus dibotolkan . siap ! HAHA ok tipu . air minuman ialah air paip yang disuling . masa proses penyulingan , beberapa mineral ditambah . dan lepas tu proses permbersihan air itu pula membuatkan bahan kimia dan mineral yang ditambah telah berkurang . kenapa tak bersihkan dulu baru tambah mineral ya ? -..-

tadaaaa ! siap dah air minuman ! :D

a/n - air mineral sedap . air minuman tak sedap . 



9 comments:

Anasyg said...

beza dia, tengok label je - drinking ngn mineral - msk air kat umah je

Syafiqah Azmi said...

Cis. Patutlah tak sedap yang berpenutup putih. BTW info ni sangat function..:)

cik najihah said...

air minuman x sedap huhu

Wan Zulqhairi said...

kalau air yg duk top up dgn mesin tu air apa ye?

Eazy Izzuddin said...

baru tahu ...
hanya bezakan penutup eh ...
air mineral sedap !...
air yg suling tu kureng sikit
eh

Gombug said...

Flashback trojan: Ancaman virus terbesar 2012 bagi pengguna Mac. Artikel sepenuhnya - www.gombug.net

Wadi AR said...

kalo aku minum yg tutup putih ni dia rasa mcm air sayo. sebab tu tak sedap

hamzah ian said...

harga dekat2 same lak tu..

Zainab Mat rani said...

Betul2..air mineral lebih sedap..tp hrganya mahal sikitkan..

tq for info..

jom jemput kerumah saya