Wednesday, March 28, 2012

Uncle JPJ [part 2]

Assalamualaikum .

Ok , untuk ujian JPJ kali kedua ni , dialog antara uncle JPJ ngan aku tak banyak . sikit je -__-


"Assalamualaikum Tuan " aku serahkan dokumen , lesen L segala jadah tu kat dia .


"Waalaikummussalam . Encik Aneff ?"


"Ya saya ."


"Ujian kedua ya? "


"Ya ! Ya ! Kali kedua ! huh !" saja je guna tanda seru padehal aku jawab selo je masa tu (^ 3^)


"Boleh mula "




*************




untuk pengetahuan sayang sayang sekalian , simpang yang saya lukis di bawah adalah betul betul selepas keluar dari sekolah memandu saya . 



 kalau terus jalan A , selekoh kiri jalan B . kali ni , aku kena jalan B .


 tadaa ! tu aku kaler oren tu .


 fuh fuh konfiden pusing stereng , padehal tiada siapa yang tahu jiwa asmara aku tengah bergelora .


 menten menten . time tu jugak laa lampu trafik belah sana nak hijau kan ? -___-


 masa ni uncle JPJ dah cuak . dia kata dalam hati , cemana budak ni nak cross ni , cemana ni .


 aku pulak tak nyempat nak cross . dan dan tu jugak ! anep.. anep -.-"


 nampak apa yang aku cuba lakukan ?


 oh jangan tiru aksi ini !!



"eh eh kan ada kereta tu !" herdik Uncle JPJ


aku diam . cuba untuk cross jalan lagi dengan berhati hati (lah sangat) .


"dah dah . berhenti tepi !"


"baiklahhhhhhhh -____- "


zup zap zup zap ntah apa dia conteng kat kertas ujian aku tu .



eh kita dah ada kat sebelah hospital lah ! uncle JPJ U-Turn nak hantar kita balik sekolah memandu . Tsk !


a/n - gagal kali kedua . teruknya aneff ! uncle JPJ tulis nota kat kertas ujian aku "memandu secara merbahaya" huwaaaaaa T____T

a/n 2 - memula drive , aku memang sangat tidak mahir untuk cross . 



9 comments:

Adylia Qarissa said...

alamakkkkk!!!!... huhuu.. xpe, cukup 3x pasti dapat lesen yea :)

Clumsy Boy said...

Hahaha.. naseb baek gua pass.. haha

Zamri A. said...

sama lah kite, pakcik jpj tu pun tulis 'memandu secara merbahaya' kat my test paper. hahaha! bwk more than 80 km/h, sempat potong traffic light nak merah, then satu lagi langgar side mirror keta org lain time masuk satu lorong. tp I fail sekali jer...hehe. =)

Wan Zulqhairi said...

Yang kaler hijau tu ktm ke kereta?

aneff.marhfiz said...

@Adylia Qarissa yeppp ! dengan cemerlang sekali ! >.<

aneff.marhfiz said...

@Clumsy Boy untunglaaa pass T_T

aneff.marhfiz said...

@Zamri A. langgar side mirror ? :O

aneff.marhfiz said...

@Wan Zulqhairi kereta lah ! grr . saje je buat anak panah supaya jelas arah perjalanan mereka -___-

Awie Omar said...

Takpe. lepas ni kena lebih berhati hati. kreatif dan bersungguh wat entri ni. baru folo sini. dari
http://awieomar.blogspot.com/2012/03/pemimpin-dunia-paling-kejam-siri-1.html