Monday, March 26, 2012

Uncle JPJ [part 1]

Assalamualaikum .

Au cak ! >.<
ok hari ini aku nak cerita pasal peristiwa yang terjadi kira kira 4 tahun lepas . ke 3 ? gasaklah . peristiwa di mana aku mengambil ujian memandu JPJ . kenapa Part 1 ? sebab aku fail ! jadi , sila nantikan Part 2 ya .

perhatian ya . fail ujian JPJ tidak bermakna tidak mahir membawa kereta ya ! kadang-kadang sebab terlalu mahir lah kita boleh fail -..-

ok nak dijadikan cerita , aku sangat gumbira dan excited untuk menduduki ujian JPJ . sebab apa ? sebab aku dah bebas dari cengkaman pakcik yang ajar aku drive tu . dah la garang . masa kelas memandu dia bawa rotan tahu ! grr . tak cukup dengan rotan , habis peha aku lebam biru , ungu sebab kena cubit !

namun begitu , perasaan gumbira itu tak bertahan lama T_T mari kita mulakan penceritaan .

*****************

ujian yang parking , 3 penjuru semua tu aku mampu laksanakan dengan cemerlang dan berhati waja . mungkin sebab aku keseorangan masa buat semua tu , jadi boleh fokus . ke korang punya ujian mak ayah ada sekali duduk dalam kereta ? -____-

yang dinanti-nantikan telah tiba . nama aku dipanggil untuk menjalani ujian JPJ yang kat jalan raya tu . kalau lah korang boleh dengar masa ni hati aku tak habis habis mohon supaya uncle JPJ tu suruh lalu jalan A . Jalan A Jalan A Jalan A Jalan A Jalan A Jalan A Jalan A Jalan A Jalan A Jalan A .....


"Assalamualaikum Tuan " aku serahkan dokumen , lesen L segala jadah tu kat dia .


"Waalaikummussalam . Encik Aneff ?"


"Ya saya ."


"Boleh mula "

maka bermulalah . asas sume tu aku nampak dia tick . hati dah berbunga gumbira . jati diri dan semangat waja untuk mendapatkan lesen P semakin membuak membuak . tapi , tiba tiba ...


"Awak tak baca dalam buku ke berapa jarak antara tayar kereta dengan garisan putih sebelum lintas jalan ?"


"Ah sudahhhh -_______- "



semangat turun 3 peratus . takpe , menten cool .


"Lalu jalan A ke B Tuan ?" please Jalan A please Jalan A please Jalan A please Jalan A Please Jalan A pleaseeeeee T_T




semangat kian membara bila Tuan JPJ mengungkap kata-kata manis .



"Ikut awak lah "

---------------> perjalanan lancar . begitu cemerlang .

okay lepas traffic light yang ini , selekoh , dan akan kembali ke sekolah memandu ku . akan tetapi , langit tidak selalu cerah . aku akan melalui traffic light yang lampu hijau dia tak berkelip bila nak bertukar ke kuning . faham ? pernah jumpa traffic light gitu ? ya . aku dikhianati oleh traffic light itu T_________T








nampak apa yang terjadi ? ke nak aku explain juga ? -..-
YA ! AKU DIKHIANATI LAMPU ISYARAT TERSEBUT ! masa aku dah sampai lah dia nak kuning kan ? Tsk !


"eh eh selamba je awak langgar lampu kuning tu ?"


"haa lampu hijau tu tak berkelip "


"awak boleh terima nasihat tak ni? "


"boleh Tuan "


"bagus . nanti lepas selekoh depan tu awak berhenti tepi jalan ."

********************

1)  lepas selekoh depan tu sekolah memandu aku  T_T
2)  lepas selekoh depan tu aku hampir menyelesaikan ujian JPJ aku  T__T
3)  lepas selekoh tu jugak , aku kene berhenti sebab nak tukar seat  T_____T

Nantikan Part 2 ! >.<



12 comments:

Anasyg said...

sian anef

Clumsy Boy said...

whoaaaaa.. awesome giler ko lukis. terpegun aku..

man yusoef said...

gigihnya kau gunting kereta itu..nampak sgt tak de keje kan..HAHAHA..eh aku duk perhatikan kan, klu pengajar kat driving school ni kan..klu lelaki yg ajar lelaki mesti garang...tp bila dia ajar perempuan kemain gatal nak mamps!!! ah mencik ah!! errr, aku JPJ 2 kali..sbb tak leaps 3 penjuru tu..kahkahkah

izuddinrahim said...

siap lukis lagi. hahaha

Adylia Qarissa said...

heheeeee...kesian lak part 1 nie..dah hampir sangat..

Wan Zulqhairi said...

Kat melaka mall tu ada cinema tak??? miahahahah..

aneff.marhfiz said...

@Anasyg haha nasib badannnn :|

aneff.marhfiz said...

@Clumsy Boy :| tak payah terpegun sangat bro --. lukisan cam budak tadika adelah

aneff.marhfiz said...

@man yusoef ya . gigih menandakan bosan -__- BETUL ! kalau pempuan kemain lembut lagi . tak lepas 3 penjuru ? :O magadddd

aneff.marhfiz said...

@izuddinrahim ofkos lah lukis bro , memudahkn kefahaman :D

aneff.marhfiz said...

@Adylia Qarissa kan . kesian kan ? Tsk !

aneff.marhfiz said...

@Wan Zulqhairi ada MBO ok . melaka sangat maju sekarang .