Tuesday, March 6, 2012

kau nak pergi mana dik ?

Assalamualaikum .

Rindu kat gua ? meh kiss . PFFT !

Okay nak dijadikan cerita , aku ni seorang yang agak liat untuk tidak menidurkan diri lepas solat subuh . faham ? maknanya aku tak nak tak tidur lepas subuh . eh ? senang cerita aku mesti tidur balik lah lepas subuh ! grr .
ye ai tahu tak elok . nanti rezeki susah masuk >_<

so , kebelakangan ini aku cuba tahan untuk tak tidur lepas subuh . walaupun mengantuk tapi KU TAHAN JEBAT ! tapi takdelah aku tahan sampai average 0.05 saat nak menguap lepas tu air mata menetek jatuh . menetek ? :O 
maksud aku menetes . atau menitis . berguguran . mengalir . ok dah .

satu hari lepas hantar akak aku pergi kerja dan mengharungi liku liku kehidupan di pagi hari , angkat tangan tanda ramah mesra kat abam polis trafik , jejoget memekak dalam kete tunggu trafik light hijau , aku pun sampai rumah -_____-

aku masuk rumah aku capai remote tv . 

*PAP PAP PAP!* ( bunyi aku tekan button remote control , tak nak kalah bunyiknye ! kau hade ? tapi kenapa tiga kali ? sbb aku pakai remote astro . ok kenapa panjang sangat ayat dlm kurungan aku ni ? -..- )

okay lagi skali . *PAP PAP PAP !* - TV3 .

*PAP PAP PAP !* - TV9 .

*PAP PAP PAP !* - TV Al Hijrah . gitew kan !

*PAP PAP PAP !* - KBS World :O

*PAP PAP PAP !* - HBO

*PAP PAP PAP !* - AXN

*PAP !* - hempas badan atas katil -..- 

inferens : Kerana pagi pagi pukul 8.30 ke atas takde cerita best . 

gegolek sana . gegolek sini . baca lawak kampus . memekak record suara sendiri . capai fon , bukak twitter . ok meleka-kan .

zup zap zup zap ( kemain bunyik aku main twitter ) dah jam 10 . eh haus la pule . keluar bilik , buat nescafe kejap . mak tanya , kau nak pergi mana dik ?

takde mana . kenapa mak ?

awal bangun ?

=_=

*****

bawak cawan masuk bilik sbb aku tak tahu mana lagi hala tujuan aku T_T . jap , aku nk buat hipotesis . semakin penuh air dalam cawan , semakin perlahan kita berjalan . MENGAKU CEPAT !

*gedeguk gedeguk gedeguk* style gile aku minum air .

sambung tweet . ntah ape benda yang aku tweet pun aku musykil .

bosan . dengar lagu pule . 

*PAP !* (butang next)

*PAP !* - do u ever feel , like a plastic bag , ......

*PAP !* - bila izrail , datang memanggil , jasad ......

*PAP !* - tinggi ke intifada , aaaa ........

*PAP !* - tuhan tolonggg , lembutkan hati dia .......

*PAP !* - bila tiba hari rayaaa , semua insan bergembira ......

*PAP !* - sekebun cintaaaa nan berbungaa ....

*PAP !* - letak gelas aku guna tadi dalam sinki . mak jeling aku .

*******

kau nak pergi mana dik ? awal bangun .

grrr .


aku berjaya tidak tidur hari itu , dan hari hari selepasnya . dan mak tetap dengan soalan yang sama .





5 comments:

Umar said...

Terbaik lah!

encik kuri said...

cara xtdo yg bgus..boleh try..

Zamri A. said...

"kau nak pergi mana dik?"
...eh, adik lagi ker? ahaks3x! :)

*xperasan plak ada org letak blog kite 'Precious' kat belah kiri tu. Terharu, huhu...

izuddinrahim said...

adik? hahahahahahaha u_u

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hehe.. tu maknanya... mak mcm xpercaye jerrkkk adik bngun awal..kan..kan.. hehe